הרפתקאות, חברה, ייזמות, אינטרנט, פוליטיקה, הורות ובקיצור החיים שלי - בלוג אישי

למה לי #ארץ חדשה?

ארץ חדשההבחירות הקרבות חשובות מאוד. לא פחות מעתיד המדינה ועתידנו במדינה עומד על כף המאזניים. הנושא החשוב ביותר לעתיד מדינת ישראל הוא הנושא המדיני. המצב הזה שבו אנו מתעקשים לשלוט על העם הפלסטיני מטעמי ביטחון הורס את כל תחומי החיים במדינה. צדק חברתי לא יכול להיות צדק חברתי רק בקשר לאנשי לאום אחד, דמוקרטיה לא יכולה להיות דמוקרטיה תוך כדיי גזילת זכויות (אדמות, תנועה, טיפול רפואי, שילטון עצמי ועוד) מעם אחר, ועם נאור לא יכול להחשיב עצמו נאור כל עוד הוא מפחד לעשות את הדבר הנכון והוא לחזור לגבולותיו הטבעיים.

לצערי הרב, נראה לי שאזרחי מדינת ישראל הולכים לבחור שוב בביביהו שלא ינסה אפילו להגיע להסדר שלום (חס וחלילה עם כל שכנינו ועם הפלסטינאים). לצערי הרב מנהיגי המפלגות הנקראות מרכז שמאל לא הצליחו להתאחד ובזה הם דיי סתמו את הגולל על הניצחון שאולי היה יכול להיות אפשרי.

לא צריך מרכז

על פי תפיסת עולמי לא צריך שיהיו מפלגות מרכז.
מה זה מרכז? מי שלא יודע להחליט עם הוא בימין או בשמאל? הליכוד הוא בטח לא מרכז, מפלגת העבודה גם היא בטח לא מרכז (על אף שמנהגי מפלגות אלה, כל אחד בזמן אחר ניסה למתג עצמו כמרכז). אנו נשארים עם יש עתיד ועם התנועה של לבני הטוענות שהן מרכז. אלו מפלגות ללא אידיאולוגיה וככאלו הם יעלמו תוך מספר שנים. פוליטיקה צריכה להתנהל על פי אלטרנטיבות אידאלוגיות ברורות. המפסיד צריך ללכת לאופוזיציה ולהוות אלטרנטיבה ברורה ונשכנית לשליטון שנבחר. ברגע שהמפסיד מפחד להיות אלטרנטיבה שלטונית (כלומר ללכת לאופוזיציה) הוא ממסמס את ההבדלים בינו לבין המנצח ולכן הוא לא מצליח להפוך לאלטרנטיבה בפעם הבאה. הליכוד דווקא עשה זאת כאשר נשאר באופוזיציה ויותר מאשר הכפיל את כוחו בבחירות 2009. מדוע שה"מרכז שמאל" לא יעשו זאת? מדוע לא ברור וידוע שלפיד, לבני ושמאלה מהם הולכים לאופוזיציה אם ביבי מנצח?

ביבי נתניהו ומפלגתו וכל השותפים הטבעיים שלו הם אסון גדול מאוד למדינת ישראל, מדינית, חברתית, כלכלית, דמוקרטית ועוד. ולכן צריך שתהייה לו אופוזיציה חזקה, אופוזיציה שאינה מפחדת מכלום, אופוזיציה שאינה מבקשת בשום צורה להיות חלק מהשררה או מההשפעה הפנימית.

על מנת להחזיר את התקווה למדינת ישראל צריך לנקות אורוות. צריך שתהייה כאן מפלגה שיודעת איך השלטון מתנהל מבפנים ורוצה לשנות זאת מהיסוד. צריך מפלגה שלא חייבת כלום לאף אחד. שנציגיה לא חייבים כלום לאף אחד.

ארץ חדשה

מפלגת ארץ חדשה דומה באידיאוליגה שלה (על פי ה"מצע" שלה) למפלגות שמאל אחרות – עבודה ומרצ. אבל בניגוד לעבודה מפלגת ארץ חדשה אינה רוצה להיות (כרגע לפחות) חלק מהשלטון. ובניגוד למרצ, אנשי ארץ חדשה יהיו אופוזיציה הרבה יותר קולנית, הרבה יותר לוחמת והרבה פחות עדינה.
מפלגת ארץ חדשה רוצה הרבה דברים, אבל היא יודעת שעל מנת להשיגם צריך קודם כל לנקות את השילטון מהשחיתות. היא רוצה שיהיה כאן שיוויון זכויות לגברים ולנשים. ושיוויון זכויות לערבים ויהודים. ולהחזיר את אוצרות הטבע לאזרחי מדינת ישראל (ויש כאלה). היא רוצה שניבחרי ציבור ייצגו את הציבור בצורה שקופה, והיא רוצה לקרב את הפריפריה למרכז, ולאפשר לעסקים קטנים להצליח יותר בקלות ועוד. אבל כל הדברים הללו פשוט לא יקרו אם השחיתות (הון-שילטון-עיתון-עולם תחתון) ימשיכו.

אלדד יניב

אלדד יניב אינו אדם מושלם. אין רבים שהם מושלמים. אבל הוא אמיץ מאוד (דבר נדיר) וכוונתו (אני מאמין) היא טובה. אלדד יניב לא היה צריך להקים מפלגה ולפרסם את סרטוני השיטה אם הוא היה רוצה ללכת לכנסת רק בשביל להיות חבר כנסת. הוא יכל להתברג בחמישייה הפותחת ללא כל בעיה. אבל הוא לא רצה את זה. כי אז הוא היה חייב את קולו לקבלני הקולות של מפלגת העבודה. כוונותיו של אלדד יניב טובות שכן בשביל מה הוא עשה כל מה שעשה בשלוש-ארבע שנים האחרונות. אבל גם צריך לזכור שאלדד יניב לא לבד. יש איתו אנשים אמיצים נוספים שאינם רוצים שררה הם רוצים לנקות את השילטון מהשחיתות, לנקות את הכנסת מהשחיתות, להביא תקווה אמיתית לארץ ישראל כפי שחלם הרצל שתהייה כאן ולא כפי שיש כאן עכשיו.

מצנזרים ומסתירים את ארץ חדשה

למרות שאנשי ארץ חדשה ייצרו פרובוקציות מדהימות בחודשיים האחרונים, בסרטוני השיטה ובפעולות נוספות, המפלגה ואנשיה (כמעט) אינם מסוקרים לחלוטין באמצעי התקשורת הגדולים. לא בחדשות ערוץח 1/2/10, לא בידיעות אחרונות, לא ב YNET, לא בישראל היום ועוד. כל אדם בר דעת צריך לחשוב מדוע. איך זה שלא מסקרים אותם?? השתובה היא שאנשי ההון השולטים בתקשורת הזו מפחדים מאלדד יניב וארץ חדשה. אין הסבר אחר לכך. שהרי עיתונאית זה מעניין, את הציבור זה מעניין, למה לא מפרסמים? רוצים להשתיק ואולי ככה לגרום לזה שהם לא יבחרו.

אין לי ארץ אחרת

יש לנו כמה וכמה חברים טובים שחיים במדינות אחרות כבר מספר שנים. כאשר הם באים לארץ הם רואים מדינה שהיא אחרת מהמדינה שהם עזבו. הם רואים מדינה גזענית יותר, מסתגרת יותר, חומלת פחות. מדינה שקשה ולא נעים לחיות בה.
אני רוצה שמדינת ישראל תהייה אור לגויים, מדינה נאורה, דמוקרטית, ללא שחיתות שלטונית, ללא אפרטהייד, ללא גזענות, מדינה שהאנשים בה נוהגים על פי העיקרון של: "מה ששנוא עליך לא תעשה לחבריך".
אני מקווה שלאחר שנים מספר שאנשי ארץ חדשה יהיו בכנסת, חברינו בגולה ישמחו לחזור לכאן, שזו תהייה מדינה טובה יותר, או אולי אפילו מדינה טובה מאוד.

——————-

עידכון: 20/01/2013

חברים, מאחר ואני מעריך מאוד את אישתון ואני מעריך מאוד את #ארץחדשה ואת כוונותיו החדשות של אלדד יניב כולל את הרצון לשקיפות אני חושב שחשוב לקרוא את המאמר הממעמיק הזה: http://eishton.wordpress.com/2013/01/20/eretz2013/ אין למאמר מסקנה ברורה. אני חושב שמי שבוחר להצביע מרצ עושה בחירה טובה. הבעייה העיקרית איתה זה שעד היום הם לא הרעידו עולמות כאן. וצריך להרעיד עולמות. התחקיר הזה מוכיח שכשמדובר באנשים אז תמיד יהיו טעויות והחלקות אבל עדיין אני חושב שאלדד יניב יחד עם עוד הרבה אנשים בנו תנועה/מפלגה שהרצון שלה והכוונות שלה הן טובות יותר מאד 99% משאר הכנסת ושדרכי הפעולה שלה עשויים להיות אפקטיביים הרבה יותר. אני ממליץ לכל אחד לקרוא ולחשוב בעצמו. ויחד עם זה אגיד לכם, אנשי ארץחדשה באים לעשות שינוי בדרכי הפעולה של הכנסת והשילטון בישראל. משלי יחימוביץ, זהבה גלאון ודב חנין אף אחד לא מפחד. מאלדד יניב ואנשי ארץחדשה כולם מפחדים. אם הם מפחדים אני רוצה אותם בפנים. אני שם ז' בקלפי ומצביע לארץ חדשה. כי הארץ שיש לנו עכשיו זקוקה לתיקון גדול. ולכל המפחדים מאחוז החסימה. כשעושים את הדבר הנכון צריך פשוט לעשות אותו, בלי פחד.

——————–

קישורים חשובים למי שמתעניין:

אתרי ארץ חדשה:

דיעות של אנשים על אלדד יניב וארץ חדשה

עידכון 20/01/2013 – מאמרו של אישתון על ארץ חדשה: http://eishton.wordpress.com/2013/01/20/eretz2013/

סרטוני וידאו

המצע

 סרטון סיכום

אהבתם? שתפו!